De push-up test is een belangrijke maatstaf voor de algemene lichamelijke kracht en uithoudingsvermogen.Het vereist ook een uitstekende schouder functie,cardiovasculaire conditie,en een goede rompstabiliteit .

Uitvoering :

1 Ga op je buik liggen op een mat, benen bij elkaar.

2 De handen moeten naar voren worden gericht, geplaatst aan   weerszijden van de borst.

3 Duw op, het houd een rechte rug, leunen op de tenen voor mannen , op de knieën voor vrouwen

4 In de neergaande fase moet de borst een vuist afstand van de mat komen.

5 Doe zo veel push-ups met deze techniek als mogelijk , zonder onnodige belasting , en zonder te stoppen om te rusten of te pauzeren.

Pas Uw leeftijd en het aantal uitgevoerd in de onderstaande tabel om te zien welk niveau u bereiken.

Mannen

Leeftijd 20-29 30-39 40-49 50-59 60-69 69+
Uitstekend >34 >27 >21 >17 >16 >13
Verwacht 27-33 21-26 16-21 11-16 10-15 7-12
Verbeteringnoodzakelijk 17-26 12-20 10-15 7-10 5-9 3-6
Slecht <17 <12 <10 <7 <5 <6

Vrouwen

Leeftijd 20-29 30-39 40-49 50-59 60-69 69+
Uitstekend >26 >24 >22 >17 >15 >13
Verwacht 20-25 17-23 14-21 10-16 10-14 8-12
Verbeteringnoodzakelijk 10-19 8-16 5-13 2- 9 2-9 2-9
Slecht <10 <8 <5 <2 <2 <2